Webinar: ”Can universities create their own cloud services?”

Se inspelningen. 27 May 2015, 15.00 – 16.00 CET Background Many universities are investigating the opportunities of cloud computing for storing learning resources and sharing platforms and tools. However many are reluctant to sign major agreements with global corporations and there are fears of student data being exploited for commercial purposes. In the USA a […]

Läs hela texten Kommentar { 1 }

Webbinar: Samverkan i öppna lärmiljöer – open networked Learning

Inspelning till webbinariet hittar ni här: https://connect.sunet.se/p6qgj2pllmo/  Onsdag 1 april, 2015, 13.00 – 14.00 Plats: Virtuellt mötesrum i Adobe Connect. Läs mer Länk till mötesrummet kommer att mailas ut till alla anmälda 1-2 dagar före seminariet. Webbinariet hålls på svenska. Kostnadsfritt. Föranmälan krävs Till anmälan Open Networked Learning (ONL) är en öppen fri kurs som vänder […]

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Webbinar Digitala examinationsformer

Du hittar inspelningen på https://connect.sunet.se/p9dggjvlajw/ Måndag 16 mars, 2015, 15.00 – 16.00 Plats: Virtuellt mötesrum i Adobe Connect. Läs mer Länk till mötesrummet kommer att mailas ut till alla anmälda 1-2 dagar före seminariet. Webbinariet hålls på svenska. Kostnadsfritt. Föranmälan krävs Till anmälan Flera lärosäten utvecklar nu olika examinationsformer med hjälp av IT-stöd. Pappersbaserade salstentor […]

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Legala handboken – ny guide om juridiken kring nätbaserat lärande

Vem äger egentligen lärarens utbildningsmaterial? Vem ansvarar för det som publiceras på lärosätets servrar? Vad gäller när lärare använder sociala medier i undervisningen? Möt experterna bakom webbtjänsten www.legalahandboken.se  Måndagen den 1 december  klockan 14:00- 15:00 Ta chansen att få svar på dina frågor direkt i vårt 12.e seminarium. LÄS MER OCH ANMÄL DIG HÄR! Arrangör: ITHU – Nätverket för  IT i högre […]

Läs hela texten Kommentarer { 2 }

OER Sverige at the Open Ed Week, March 10th

We have an online discussion about the project ”OER Sverige” in the OER Nordic session at the Open Education Week, March 10th 2014. Read more  

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Webbinarium om digital demokrati

The OER Sverige project has the opportunity to inform you about this external webinar, arranged by NVL. Digital demokrati 26 februari 15.00 – 16.00 Kan vi skapa mer delaktighet i samhället och enklare kontaktvägar mellan medborgare och politiker via digitala mötesplatser? Hur kan kommuner använda videokonferenssystem och streamingtjänster för att möjliggöra större delaktighet i politiska processer? […]

Läs hela texten Kommentarer { 2 }

”Digidel” a Swedish success story

The OER Sverige project have the opportunity to inform you about this external webinar, arranged by NVL. January 27th at 13.00 CET, NVL Distans invites you to join our webinar about Digidel – a Swedish campaign to increase digital inclusion. Are digital skills a precondition for digital and democratic participation in a modern society? How can we […]

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Participant Driven Webinar about Webinar Didactics

Don’t miss this upcoming webinar on Tuseday, Jan 14th. Read more here: http://oersverige.se/webinar-about-webinar-didactics/

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Projektrapport: OER – öppna möjligheter för lärande

Nu finns projektrapporten för vårt projekt ‘OER – öppna möjligheter för lärande’ – www.oersverige.se – tillgänglig att laddas ner på: http://www.internetfonden.se/oer-oppna-mojligheter-for-larande/ Under 2012/2013 genomförde ett nätverk med representanter från nio lärosäten i Sverige detta projekt, finansierat av .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur). Syftet med projektet har varit tvådelat. Ett syfte var att generellt främja medvetenheten i […]

Läs hela texten Kommentar { 0 }

Beyond the LMS – recording

Did you miss the webbinar Beyond the LMS that was held on 16 October 2013? Here you can see a recording of the webinar. Link to the recording Read more about the webinar: http://oersverige.se/beyond-the-lms/

Läs hela texten Kommentar { 0 }